Hadiah

Semalam sekolah ganti sempena cuti Aidilfitri bulan September nanti. Maka, minggu ini hanya hari ini dapat diluangkan untuk merehatkan badan dan minda sebelum menempuh besok yang menuntut komitmen semula.

Pada saat ini, saya sedang memikirkan berkenaan hadiah yang sudah dijanjikan kepada pelajar mendapat markah yang tinggi dalam peperiksaan. Hanya satu benda yang paling sesuai untuk dihadiahkan yakni BUKU. Ini bagi menanamkan dan menyemai sifat membaca di kalangan generasi ini agar mereka pula meneruskan untuk anak-anak mereka pula nanti.

Memandangkan faktor tempat yang berada di pedalaman, saya memasang perancangan untuk ke Bandar Sibu bagi mengenalpasti dan mencari buku yang sesuai untuk mereka. Saya tidak pasti untuk membeli buku apa kerana kebiasaannya di kedai-kedai yang selalu saya singgahi secara tetap agak lambat untuk mengeluarkan produk buku yang terbaru. Sedikit terlewat berbanding dengan Semenanjung.

Dengan harapan, agar buku yang sudah bermain-main di minda dan hati sudah ada di kedai buku, Sibu. Jika tidak, kena menunggu atau bisa membeli secara online sahaja.

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s