Menanti detik..

Borang Nikah

Rasulullah s.a.w bersabda ;

Wahai para pemuda, sesiapa yang sudah bersedia berkahwin, hendaklah dia segera berkahwin. Sesungguhnya perkahwinan itu boleh menghalang pandangan(kepada yang dilarang oleh agama) dan memelihara kehormatan. Dan barangsiapa yang tidak sanggup, hendaklah dia berpuasa. Sesungguhnya puasa itu adalah perisai baginya

(H.R Bukhari dan Muslim)

Perkahwinan adalah kaedah terbaik bagi menolong menguatkan agama dan menghindari bisikan syaitan. Ia juga penawar terbaik bagi mengubati jiwa yang kesunyian. (Tuan Guru Dato Nik Abdul Aziz Nik Mat)

InsyaAllah, dalam masa seminggu lagi sempurna sudah tanggungjawab sebagai seorang Muslim iaitu mengikuti sunnah Nabi Muhammad s.a.w dalam mendirikan sebuah perkahwinan. Ini bermakna satu dimensi baru dalam kehidupan bakal dihayati dan ditempuhi yang memerlukan kematangan dan kesabaran sebagai seorang ketua keluarga nanti.

Alam baru..

Alhamdulilah, segala perancangan sekian lama menjadi kenyataan dalam sedikit masa lagi. Cuma berharap agar istana mahligai yang bakal dibina berdiri kukuh dan dirahmati-Nya. Maka, bekalan ilmu dunia dan akhirat haruslah mencukupi untuk melayari bahtera kehidupan agar tidak tewas dilanda badai. Sehubungan itu, bahan bacaan tambahan berkenaan ilmu rumahtangga dibaca dan dihayati isinya sebagai peringatan kepada diri agar menjadi seorang suami yang soleh dan penyayang sekaligus menikmati kebahagiaan antara suami isteri.

4 thoughts on “Menanti detik..

  1. Alhamdulillah! Syukur kepadaNya. Saya seronok mendengar apabila ada kenalan yang akan melayari bahtera rumahtangga. Semoga Allah melimpahkan rahmatNya kepadamu dan isteri. Amin.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s